HTML

Eztmegírom...

Ami csak eszembe jutott vagy hírtelen ki kell magamból írni... És egy lakásvásárlás és felújítás megpróbáltatásai

Friss topikok

  • Naplózó: Egy dolgot kihagytam. Szóval azt, hogy szerintem még egy kanál cukor azért kell, hogy jobban fel l... (2009.01.29. 22:34) Lángos

Linkblog

...mintha a naplómnak írnám. Kedves Naplóm!

2008.12.17. 22:54 Naplózó

Rakott krumpli

Címkék: recept

Szóval kell hozzá:

  • krumpli
  • kolbász
  • tejföl
  • tojás

 

Szerintem az arány teljesen lényegtelen, mindenkinek a saját izlésére van bízva. Bármennyi is készül belőle, a fontos az, az első és az utolsó sor feltétlenül krumpli legyen. Szóval. A krumplit (ami lehetőleg egyforma méretű) és a tojást fel kell tenni főni, sós vízbe. Ami azért jó, [mert jó :)] mert a krumpli sós lesz tőle, a tojást meg könnyebb kiszedni a héjából. Amikor a tojás megfő, azt ki lehet venni, mert a krumpli úgyis tovább fő, és addig a tojás megpucolható. Aztán ha megfő a krumpli is, meg kell hámozni (egyesek szerint hidegen, szerintem aki bírja, csinálhatja azonnal is, szíve joga).

Ezzel megvagyunk, minden hozzávaló felszelve (egyforma vastagra!!!!), akkor kerítsünk egy "hatalmas" tálat. Ennek az aljára tegyünk egy pici olajat. Erre jöhet az első sor krumpli, arra só. Erre tegyük a tojást, arra a kolbászt. Krinolint rátenni szerintem marhaság, mert attól csak vizes lesz, de ha a kolbász megsül, az abból kifolyó zsír elönti a krumplit - nyami-nyami. És akkor ezekre a tejfel. Aztán megint krumpli és só, majd újra-újra. Egészen addig míg majdnem elfogynak vagy tele nincs a bödön. Az "utolsó" sor a krumpi, arra só, majd tejfel. Célszerű úgy, hogy mindent bevonjon, semmi ne lógjon ki alóla. Ezek után be a sütőbe (lefedés nélkül!!!!) és közepes tűzön  (gázon 6-7, elektromoson 150-170 fokon) addig sütjük, míg a tejfelen látszik, hogy megsült.

 

És a lényeget majdnem kihagytam: állni hagyni, ha megsült. Én mondjuk előző este szoktam elkészíteni, hogy reggelre minden levet felszívjon és addig be sem teszem a hűtőbe...

Jó étvágyat!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://eztmegirom.blog.hu/api/trackback/id/tr84828968

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása